Anemon Çini Ayna Seti,
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.
Desen Bilgisi; Nar Motifi,
İznik çinilerindeki nar motifi bereketin, bolluğun ve şansın simgesidir. Narın çok sayıda çekirdeği bereket ve bereketin, parlak kırmızı rengi ise uğurun simgesi olarak görülür. Osmanlı kültüründe nar İslam inancının da simgesi olarak görülüyordu. Narın birçok çekirdeğinin Kuran'ın birçok ayetini temsil ettiği söylenirken, parlak kırmızı renginin Hz.Muhammed'in kanını temsil ettiği söylenir.
Nar motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır.
Nar genellikle doğurganlığın, bolluğun ve iyi şansın sembolü olarak görülür
Narın çok sayıda çekirdeği bereket ve bereketin, parlak kırmızı rengi ise uğurun simgesi olarak görülür
İznik çinilerinde nar motifi, sembolik anlamı, güzelliği ve dayanıklılığı gibi birçok nedenden dolayı popülerdi
Nar motifi günümüzde de popülaritesini koruyor ve dünya çapında müzelerde ve özel koleksiyonlarda çinilerde yer alıyor.