Cennet Bahçesi İznik Çini Tabak 30cm,
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Cennet Bahçesi Motifinin Anlamı,
İznik çinilerinde cennet bahçesi motifi, İslam inancında cennetin güzelliğini ve bolluk bereketini temsil eder. Bu motifte genellikle renkli çiçekler, meyveler, ağaçlar ve kuşlar bulunur. Çiçekler, meyveler ve ağaçlar cennetin güzelliğini ve bereketini, kuşlar ise cennetteki huzuru ve mutluluğu temsil eder.
Cennet bahçesi motifi, İznik çinilerinde en yaygın kullanılan motiflerden biridir. Bu motif, Saray, han, cami, hamam, ev gibi yapılarda kullanılmıştır.
Cennet bahçesi motifinin anlamı, İslam inancının yanı sıra Türk kültüründe de önemli bir yer tutar. Türk kültüründe cennet, bolluk bereket, huzur ve mutluluk gibi kavramlarla özdeşleştirilir. Cennet bahçesi motifi, bu kavramları temsil ederek Türk kültürünün önemli bir parçası olmuştur.
Cennet bahçesi motifinin simgesel anlamları şu şekilde özetlenebilir:
Desen Bilgisi; İznik Çinisinde Tavus Kuşu Motifinin Anlamı,
Osmanlı kültüründe tavus kuşu güzellik, sonsuzluk ve asalet ile ilişkilendirilir. Kuşun uzun kuyruk tüyleri güzellik ve bereketin simgesi olarak görülürken, yüksek sesle ötmesi ilahi gücün bir hatırlatıcısı olarak görülür. Tavus kuşunun tüylerini döküp yeniden çıkarabilmesi sonsuzluğun, rengârenk tüyleri ise asaletin simgesi olarak görülüyor.
Tavus kuşu motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır.
İznik çinisinde tavus kuşu motifi Osmanlı İmparatorluğu'nun güzelliğini ve gücünü hatırlatıyordu. Tavus kuşu, imparatorluğun zenginlik ve prestijinin bir simgesiydi.
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Lalenin estetik değeri nedeniyle, günümüzde ev, ofis dekorasyonu ve diğer önemli yapıların dekorasyonunda sıkça kullanılmaktadır
Desen Bilgisi; Nar,
İznik çinilerindeki nar motifi bereketin, bolluğun ve şansın simgesidir. Narın çok sayıda çekirdeği bereket ve bereketin, parlak kırmızı rengi ise uğurun simgesi olarak görülür. Osmanlı kültüründe nar İslam inancının da simgesi olarak görülüyordu. Narın birçok çekirdeğinin Kuran'ın birçok ayetini temsil ettiği söylenirken, parlak kırmızı renginin Hz.Muhammed'in kanını temsil ettiği söylenir.
Nar motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır.
İznik çinilerindeki nar motifi ile ilgili bazı ek detaylar ise şöyle:
Osmanlı kültüründe sümbül aşk, güzellik ve tutku ile ilişkilendirilir. Çiçek genellikle düğün törenlerinde ve diğer aşk kutlamalarında kullanılır. Sümbül aynı zamanda doğurganlığın ve bolluğun sembolü olarak da görülür. Çiçeğin birçok yaprağı ve parlak renklerinin yaşamın bolluğunu temsil ettiği söylenir.