Çift Lale ve Karanfil,
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.
Desen Bilgisi; Karanfil Motifi,
Türk kültüründe karanfil aşk, güzellik ve tutku ile ilişkilendirilir. Bereket ve bolluğun simgesi olarak da görülür. Karanfilin parlak renkleri ve narin yaprakları, herhangi bir İznik çini tasarımına güzel ve göz alıcı bir katkı yapar.
Karanfil, Türkiye'ye ilk olarak 16. yüzyılda tanıtılmış ve kısa sürede Osmanlı kültüründe popüler bir çiçek haline gelmiştir
Karanfil, İznik çinilerinde aşkın, güzelliğin ve tutkunun sembolü olarak sıklıkla kullanılmıştır
Karanfilin parlak renkleri ve narin yaprakları, onu herhangi bir İznik çini tasarımına güzel ve göz alıcı bir katkı yapar
Karanfilin güçlü gövdeleri ve sağlam yaprakları, onu dayanıklı ve uzun ömürlü bir dekorasyon haline getirir
Ülkenin zengin kültürel mirasını hatırlatmak için İznik çinilerinde sıklıkla kullanılmaktadır.