Haliç ve Kırmızı Yonca Kitap Ayracı;
Ürün Özellikleri:
Ürün boyutu:
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Haliç Motifinin Anlamı,
Haliç motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır. Çiniler, Haliç yakınlarında bulunan İznik şehrinde yapılmıştır
Haliç genellikle refahın, bolluğun ve şansın sembolü olarak görülür
Haliç'in doğal güzellikleri ve stratejik konumu, onu Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir ticaret ve ticaret merkezi yapmıştır
Haliç motifi, İznik çinilerinde sembolik anlamı, güzelliği ve dayanıklılığı gibi birçok nedenden dolayı popüler
Deniz ve su: Haliç, İstanbul'da bulunan bir su kütlesidir ve İznik çinilerindeki haliç motifleri, denizi ve suyu sembolize eder. Su, hayatın kaynağı ve temizleyici gücü olarak kabul edilir. Bu motifler, suyun akışını, dalgaların hareketini ve denizin büyüleyici güzelliğini yansıtır
İstanbul'un simgesi: Haliç, İstanbul şehrinin sembollerinden biridir. İznik çinilerindeki haliç motifleri, İstanbul'un tarihi ve kültürel önemini temsil eder bu motifler, İstanbul'un denizle olan bağlantısını ve tarihî geçmişini vurgular
Süsleme ve estetik: Haliç motifleri, İznik çinilerinin süslemelerinden biridir ve çinilere estetik bir değer katar. Bu motifler, çinilerin görsel cazibesini ve zanaatkârların becerisini yansıtır
Genel olarak, İznik çinilerindeki haliç motifleri, suyun akışını, denizin güzelliğini, İstanbul'un sembolik değerini ve çinilerin estetik değerini yansıtır.
Desen Bilgisi; Yonca Motifi,
Yonca motifi, İznik çinilerinde popüler bir tasarım öğesidir. İnanç, umut ve hayırseverliğin üç teolojik erdemini temsil eder. Yonca, diğer kültürlerde de popüler bir tasarım öğesidir ve genellikle iyi şans ve refahla ilişkilendirilir.
İznik çinisinde yonca motifi hem dekoratif hem de sembolik, çekici ve dengeli bir tasarım oluşturur. Doğanın güzelliğini ve bolluğunu hatırlatan yonca motifi, evlerde ve kamusal alanlarda kullanılan çinilerde popüler bir seçimdir.
İnanç, umut ve hayırseverlik: Üç teolojik erdem.
Doğurganlık ve bereket: Yonca birçok kültürde doğurganlığın ve bolluğun simgesidir.
İyi şanslar ve refah: Yonca, birçok kültürde genellikle iyi şans ve refah ile ilişkilendirilir.
Yonca motifi hem dekoratif hem de sembolik olması nedeniyle İznik çinilerinde popüler bir tasarım öğesidir. Doğanın güzelliğini ve bolluğunu hatırlatır ve evlerde ve kamusal alanlarda kullanılan karolar için popüler bir seçimdir.
İznik çinilerindeki yonca motifinin özel anlamı, kullanıldığı bağlama göre değişebilir. Örneğin dini bir ortamda kullanılan yonca motifi, inanç, umut ve hayırseverlik sembolü olarak görülebilir. Ancak seküler bir ortamda kullanılan bir yonca motifi, bereket, bolluk veya iyi şans sembolü olarak görülebilir.
Yonca motifinin uzun ve çeşitli bir geçmişi vardır. Tarih boyunca birçok farklı kültürde dekoratif ve sembolik bir unsur olarak kullanılmıştır. Yonca motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde kullanılmıştır. Hızla popüler bir tasarım öğesi haline geldi ve camiler, saraylar ve evler için çiniler de dahil olmak üzere çok çeşitli çinilerde kullanıldı.
18. yüzyılda İznik çinilerinde yonca motifinin kullanımı azalmıştır. Ancak, son yıllarda popülaritesinde bir canlanma görülmektedir.