Haliç ve Vav 30cm İznik Çini Tabak,
Haliç deseni ortasında vav ve laleler, etrafı çintemnani motifli İznik çini tabak
Ürün Özellikleri;
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Haliç Motifi,
Haliç motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır. Çiniler, Haliç yakınlarında bulunan İznik şehrinde yapılmıştır
Haliç genellikle refahın, bolluğun ve şansın sembolü olarak görülür
Haliç'in doğal güzellikleri ve stratejik konumu, onu Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir ticaret ve ticaret merkezi yapmıştır
Haliç motifi, İznik çinilerinde sembolik anlamı, güzelliği ve dayanıklılığı gibi birçok nedenden dolayı popüler
Deniz ve su: Haliç, İstanbul'da bulunan bir su kütlesidir ve İznik çinilerindeki haliç motifleri, denizi ve suyu sembolize eder. Su, hayatın kaynağı ve temizleyici gücü olarak kabul edilir. Bu motifler, suyun akışını, dalgaların hareketini ve denizin büyüleyici güzelliğini yansıtır
İstanbul'un simgesi: Haliç, İstanbul şehrinin sembollerinden biridir. İznik çinilerindeki haliç motifleri, İstanbul'un tarihi ve kültürel önemini temsil eder bu motifler, İstanbul'un denizle olan bağlantısını ve tarihî geçmişini vurgular
Süsleme ve estetik: Haliç motifleri, İznik çinilerinin süslemelerinden biridir ve çinilere estetik bir değer katar. Bu motifler, çinilerin görsel cazibesini ve zanaatkârların becerisini yansıtır
Genel olarak, İznik çinilerindeki haliç motifleri, suyun akışını, denizin güzelliğini, İstanbul'un sembolik değerini ve çinilerin estetik değerini yansıtır.
"Vav" harfi, İslam inancında Allah'ın 99 isminden biri olan "Vedud" ismini temsil eder. "Vedud", sevgi, merhamet ve bağışlama anlamına gelir. "Vav" motifinin kullanımıyla bu değerlerin vurgulanması amaçlanır.
İznik çinilerindeki "vav" motifleri, genellikle yazıların ve desenlerin içerisinde kullanılarak estetik bir görünüm sağlar. Bu motifler, İznik çinilerinin İslam kültürüne ve sanatına olan bağlılığını gösterir. Ayrıca, İznik çinileri genellikle camilerde ve dini yapıların süslemelerinde kullanıldığından, "vav" motifleri de bu dini bağlamı vurgulamak için tercih edilir.
Özet olarak, İznik çinilerindeki "vav" motifinin anlamı, İslam inancında Allah'ın bir ismini temsil etmesi ve sevgi, merhamet ve bağışlama değerlerini yansıtmasıdır. Bu motifler, İslam sanatında ve İznik çinilerinde estetik bir rol oynar ve dini yapıların süslemelerinde sıklıkla kullanılır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.
Desen Bilgisi; Çintemani Motifi,
15. ve 16.Yüzyıllarda Çintemani motifi, Orta Asya kökenli bir sembolik motiftir ve Türk kültüründe uzun bir geçmişe sahiptir. Çintemani, Sanskritçe "çita" (leopar) kelimesinden türetilmiştir ve gücü, hızı ve zekayı sembolize eder. Motif, genellikle üç yıldız ve dalgalı hatlardan oluşur ve simetrik bir düzen içinde tekrarlanır.
Osmanlı İmparatorluğu'nda çintemani motifinin kullanımı, gücü ve başarıyı temsil etmesi nedeniyle yaygındı. Bu motif, sarayların, camilerin, türbelerin ve diğer önemli yapıların süslemelerinde sıkça kullanılırdı. Ayrıca kumaşlarda, halılarda ve çinilerde de sıkça görülürdü.
Çintemani motifinin anlamı, güç, hız, zeka ve başarıyla ilişkilidir. Aynı zamanda zenginlik, bereket ve refahı da sembolize edebilir. İznik çinilerindeki çintemani motifleri genellikle estetik bir amaçla kullanılır ve dekoratif özellikleriyle mekanlara derinlik ve görsel çekicilik katar.
Bu motif, Osmanlı İmparatorluğu'nun sanatsal mirasının önemli bir parçası olarak kabul edilir ve günümüzde hala Türk seramik sanatında ve tasarımlarında yer almaktadır.