DİKKATLİ OKUYUNUZ.
Ürünün üzerinde çokça sır çatlağı mevcuttur. Duvara asıldığında 2 metre uzak mesafeden bu çatlaklar fark edilmez. Sipariş ettiğiniz ürün tamamen el işi İznik çinisidir. Sizin de bildiğiniz gibi çinilerin üzeri sır ile kaplıdır.
Çinilerin üzerindeki sırlar çatlama yapabilir bu İznik çinisi için doğal dır. Tarihi Selimiye Camii nin içindeki İznik çinilerin de de sır çatlakları oluşmuştur. Sır çatlağı Kesinlikle defo değildir.
ŞAHDAR; (Çinideki Çatlaklar)
Osmanlıca bir kelime olup dallı, budaklı demektir. Çini eserlerde de nem ve rutubetin meydana getirdiği SIRÇA(Cam eriyiği) üzerindeki çatlaklara ŞAHDAR denir. Her çini bir gün ŞAHDAR yapabilir. Kimisi birkaç günde kimisi ise yüzyıllar sonra. Bu; Biz insanların yaşlandıktan sonra kaçınılmaz hale gelen kırışıklarımız gibi bir olaydır. Osmanlı döneminde ki sanatçılar çini üzerine işledikleri her motif ve renk için değişik anlamalar yükledikleri gibi ŞAHDAR içinde “Âdemoğlu yaşlandıkça nasıl cildi kırışırsa, çini de ŞAHDAR lanır” demiştir.
Lale Bahçesi İznik Çini Tabak,
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder
Desen Bilgisi; Haliç Motifi,
Haliç motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır. Çiniler, Haliç yakınlarında bulunan İznik şehrinde yapılmıştır
Haliç genellikle refahın, bolluğun ve şansın sembolü olarak görülür
Haliç'in doğal güzellikleri ve stratejik konumu, onu Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir ticaret ve ticaret merkezi yapmıştır
Haliç motifi, İznik çinilerinde sembolik anlamı, güzelliği ve dayanıklılığı gibi birçok nedenden dolayı popüler
Deniz ve su: Haliç, İstanbul'da bulunan bir su kütlesidir ve İznik çinilerindeki haliç motifleri, denizi ve suyu sembolize eder. Su, hayatın kaynağı ve temizleyici gücü olarak kabul edilir. Bu motifler, suyun akışını, dalgaların hareketini ve denizin büyüleyici güzelliğini yansıtır
İstanbul'un simgesi: Haliç, İstanbul şehrinin sembollerinden biridir. İznik çinilerindeki haliç motifleri, İstanbul'un tarihi ve kültürel önemini temsil eder bu motifler, İstanbul'un denizle olan bağlantısını ve tarihî geçmişini vurgular
Süsleme ve estetik: Haliç motifleri, İznik çinilerinin süslemelerinden biridir ve çinilere estetik bir değer katar. Bu motifler, çinilerin görsel cazibesini ve zanaatkârların becerisini yansıtır
Genel olarak, İznik çinilerindeki haliç motifleri, suyun akışını, denizin güzelliğini, İstanbul'un sembolik değerini ve çinilerin estetik değerini yansıtır