Muhammed Yazılı Vip İznik Çini Tabak,
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.
Desen Bilgisi; Çintemani Motifi,
15. ve 16.Yüzyıllarda Çintemani motifi, Orta Asya kökenli bir sembolik motiftir ve Türk kültüründe uzun bir geçmişe sahiptir. Çintemani, Sanskritçe "çita" (leopar) kelimesinden türetilmiştir ve gücü, hızı ve zekayı sembolize eder. Motif, genellikle üç yıldız ve dalgalı hatlardan oluşur ve simetrik bir düzen içinde tekrarlanır.
Osmanlı İmparatorluğu'nda çintemani motifinin kullanımı, gücü ve başarıyı temsil etmesi nedeniyle yaygındı. Bu motif, sarayların, camilerin, türbelerin ve diğer önemli yapıların süslemelerinde sıkça kullanılırdı. Ayrıca kumaşlarda, halılarda ve çinilerde de sıkça görülürdü.
Çintemani motifinin anlamı, güç, hız, zeka ve başarıyla ilişkilidir. Aynı zamanda zenginlik, bereket ve refahı da sembolize edebilir. İznik çinilerindeki çintemani motifleri genellikle estetik bir amaçla kullanılır ve dekoratif özellikleriyle mekanlara derinlik ve görsel çekicilik katar.
Bu motif, Osmanlı İmparatorluğu'nun sanatsal mirasının önemli bir parçası olarak kabul edilir ve günümüzde hala Türk seramik sanatında ve tasarımlarında yer almaktadır.
Desen Bilgisi; Tavus Kuşu Motifi,
Tavus kuşu motifinin İznik çinilerindeki anlamlarından bazıları şunlardır:
Güzellik: Tavus kuşu renkli kuyruğu olan güzel bir kuştur. Sanat ve tasarımda genellikle güzelliğin sembolü olarak kullanılır.
Ölümsüzlük: Tavus kuşunun her yıl tüylerini döktüğü ve yeniden çıkardığı söylenir. Bu tavus kuşunu yenilenmenin ve yeniden doğuşun sembolü yapar.
Kraliyet: Tavus kuşu genellikle Pers İmparatorluğu'nun bir sembolü olarak kullanılmıştır. Tavus kuşunun kuyruğu, imparatorluğun gücünün ve ihtişamının bir simgesi olarak görülüyordu.
Tavus kuşu motifi güzellik, ölümsüzlük, krallık gibi pek çok olumlu şeyin sembolü olduğu için İznik çinilerinde popüler bir tasarım öğesidir.