Osmanlı Askeri Minyatür İznik Çini Tabak

5.400,00 TL
Stoklarımızda 1 adet mevcuttur

Osmanlı Askeri Minyatür İznik Çini Tabak,
 
Emsali olmayan 30cm minyatür İznik çini tabak.

1. Sınıf el işçiliği ile üretilmiştir.

 

Ürün Özellikleri;
 
  • Tamamen el işi

  • Hızlı teslimat, kadife kaplı Vip ahşap kutusu ile aynı gün kargo

  • İznik çini sanatı, sır altı tekniği ile üretilmiştir

  • Tabak çapı: 30cm

  • 800-1000 derecede fırınlanmıştır

  • Ultra korumalı özel paketleme, ücretsiz iade & değişim imkanı

  • Kutusu içinde vitrin için plastik ayaklık mevcuttur aynı zamanda duvarada asılabilir

  • Kutu içinde çiniyi tanıtan İngilizce ve Türkçe açıklama mevcuttur

 
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.

Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.

Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.

İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.

Osmanlı askeri av sahnesi motifinin anlamı;

İznik çinisi gibi geleneksel sanat eserlerinde hem estetik hem de kültürel anlamlar taşır. Bu motifin anlamı, dönemin yaşam tarzını, avcılığın Osmanlı toplumu içindeki önemini ve sanatın dönemin değerlerini yansıtma biçimini içerir:

  1. Güç ve Yetkinlik:
    Av sahneleri, Osmanlı askerlerinin fiziksel güçlerini, çevikliklerini ve savaş becerilerini simgeler. Osmanlı'da av, sadece bir spor değil, aynı zamanda savaş sanatının bir parçası olarak görülürdü. Bu tür motifler, Osmanlı askerlerinin cesaretini ve ustalığını temsil eder.

  2. Doğayla Uyum:
    Osmanlı sanatında doğa sıkça işlenen bir tema olmuştur. Av sahnesi motifleri, Osmanlı'nın doğayla olan bağını ve doğanın düzenine duyduğu saygıyı vurgular. Bu bağlamda hayvanlar, bitkiler ve insanlar uyum içinde betimlenir.

  3. Sosyal ve Kültürel Hayat:
    Avcılık, Osmanlı sarayında önemli bir etkinlikti ve hem eğlence hem de askeri hazırlık amacı taşırdı. Bu motifler, saray yaşamının bir yansıması olarak, Osmanlı elitlerinin günlük yaşamına dair ipuçları sunar.

  4. Sanatsal Derinlik ve Hikaye Anlatımı:
    Av sahnesi motifleri, sanatkârların hikaye anlatma yeteneklerini sergiler. Çini üzerinde yer alan askerler, atlar, av hayvanları ve doğa unsurları detaylı bir kompozisyon içinde işlenerek hem sanatsal bir derinlik hem de tarihsel bir hikaye sunar.

  5. Hükümdarlığın Gücü ve Prestiji:
    Bu motifler, Osmanlı sultanının gücünü ve prestijini simgeler. Avcılık, aynı zamanda hükümdarın doğa ve toplum üzerindeki kontrolünü yansıtan sembolik bir eylem olarak görülürdü.

İznik çinisinde bu tür motiflerin kullanımı, sanatın hem dekoratif hem de anlam taşıyan bir araç olarak nasıl değerlendirildiğini gösterir. Motifler, Osmanlı'nın kültürel zenginliğini ve estetik anlayışını günümüze taşıyan değerli birer tarihsel mirastır.

Bu tabak, geleneksel İznik çini sanatına özgü av sahnesini betimlemektedir. Av sahneleri, Osmanlı dönemi çini sanatında sıkça kullanılan temalardandır ve genellikle doğayla iç içe bir hayatı, güç ve asalet sembollerini yansıtır.

Tabakta:

  1. Av sahnesi: At üzerindeki figürler, Osmanlı dönemindeki soylu avcıları temsil eder. Ok ve yay kullanan avcılar, avlanmanın zanaat olarak görüldüğü zamanların bir sembolüdür.
  2. Bitki motifleri: Lale ve diğer bitki figürleri, hem İznik çinilerinin hem de Osmanlı sanatının karakteristik unsurlarındandır. Doğayı, cenneti ve bolluğu simgeler.
  3. Giysiler ve şapkalar: Resimdeki figürler, dönemin Osmanlı modasını ve statü göstergesi olan giysileri taşır. Örneğin, kavuk ve kaftan Osmanlı aristokrasisinin işaretleridir.

Bu çini tabağı, İznik sanatında doğa, aristokrasi ve geleneksel Osmanlı yaşamını harmanlayan bir eser olarak değerlendirebiliriz. Aynı zamanda dekoratif bir objedir ve geleneksel Türk sanatının inceliklerini yansıtır.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.