DİKKATLİ OKUYUNUZ.
Ürünün üzerinde çokça sır çatlağı mevcuttur. Duvara asıldığında 2 metre uzak mesafeden bu çatlaklar fark edilmez. Sipariş ettiğiniz ürün tamamen el işi İznik çinisidir. Sizin de bildiğiniz gibi çinilerin üzeri sır ile kaplıdır.
Çinilerin üzerindeki sırlar çatlama yapabilir bu İznik çinisi için doğal dır. Tarihi Selimiye Camii nin içindeki İznik çinilerin de de sır çatlakları oluşmuştur. Sır çatlağı Kesinlikle defo değildir.
ŞAHDAR; (Çinideki Çatlaklar)
Osmanlıca bir kelime olup dallı, budaklı demektir. Çini eserlerde de nem ve rutubetin meydana getirdiği SIRÇA(Cam eriyiği) üzerindeki çatlaklara ŞAHDAR denir. Her çini bir gün ŞAHDAR yapabilir. Kimisi birkaç günde kimisi ise yüzyıllar sonra. Bu; Biz insanların yaşlandıktan sonra kaçınılmaz hale gelen kırışıklarımız gibi bir olaydır. Osmanlı döneminde ki sanatçılar çini üzerine işledikleri her motif ve renk için değişik anlamalar yükledikleri gibi ŞAHDAR içinde “Âdemoğlu yaşlandıkça nasıl cildi kırışırsa, çini de ŞAHDAR lanır” demiştir.
Ürün Özellikleri;
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
"Vav" harfi, İslam inancında Allah'ın 99 isminden biri olan "Vedud" ismini temsil eder. "Vedud", sevgi, merhamet ve bağışlama anlamına gelir. "Vav" motifinin kullanımıyla bu değerlerin vurgulanması amaçlanır.
İznik çinilerindeki "vav" motifleri, genellikle yazıların ve desenlerin içerisinde kullanılarak estetik bir görünüm sağlar. Bu motifler, İznik çinilerinin İslam kültürüne ve sanatına olan bağlılığını gösterir. Ayrıca, İznik çinileri genellikle camilerde ve dini yapıların süslemelerinde kullanıldığından, "vav" motifleri de bu dini bağlamı vurgulamak için tercih edilir.
Özet olarak, İznik çinilerindeki "vav" motifinin anlamı, İslam inancında Allah'ın bir ismini temsil etmesi ve sevgi, merhamet ve bağışlama değerlerini yansıtmasıdır. Bu motifler, İslam sanatında ve İznik çinilerinde estetik bir rol oynar ve dini yapıların süslemelerinde sıklıkla kullanılır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.