Tükendi
Gelince Haber VerDesen Bilgisi; Haliç Motifi,
Haliç motifi ilk olarak 16. yüzyılda İznik çinilerinde ortaya çıkmıştır. Çiniler, Haliç yakınlarında bulunan İznik şehrinde yapılmıştır
Haliç genellikle refahın, bolluğun ve şansın sembolü olarak görülür
Haliç'in doğal güzellikleri ve stratejik konumu, onu Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir ticaret ve ticaret merkezi yapmıştır
Haliç motifi, İznik çinilerinde sembolik anlamı, güzelliği ve dayanıklılığı gibi birçok nedenden dolayı popüler
Deniz ve su: Haliç, İstanbul'da bulunan bir su kütlesidir ve İznik çinilerindeki haliç motifleri, denizi ve suyu sembolize eder. Su, hayatın kaynağı ve temizleyici gücü olarak kabul edilir. Bu motifler, suyun akışını, dalgaların hareketini ve denizin büyüleyici güzelliğini yansıtır
İstanbul'un simgesi: Haliç, İstanbul şehrinin sembollerinden biridir. İznik çinilerindeki haliç motifleri, İstanbul'un tarihi ve kültürel önemini temsil eder bu motifler, İstanbul'un denizle olan bağlantısını ve tarihî geçmişini vurgular
Süsleme ve estetik: Haliç motifleri, İznik çinilerinin süslemelerinden biridir ve çinilere estetik bir değer katar. Bu motifler, çinilerin görsel cazibesini ve zanaatkârların becerisini yansıtır
Genel olarak, İznik çinilerindeki haliç motifleri, suyun akışını, denizin güzelliğini, İstanbul'un sembolik değerini ve çinilerin estetik değerini yansıtır.
Desen Bilgisi; Şam tarzı motifi,
"Şam üslubu" motifi, tabiatın güzelliğini, hayatın bereketini, Osmanlı İmparatorluğu'nun gücünü de içeren bir takım şeyleri temsil eder.
Doğanın güzelliği: "Şam stili" motifi genellikle stilize çiçekler ve doğadan ilham alan diğer motiflerle doludur. Bu, "Şam stili" motifinin doğanın güzelliğini temsil etmenin bir yolu olduğunu düşündürebilir
Yaşam bolluğu: "Şam stili" motifi, genellikle canlı renklerin kullanılmasıyla karakterize edilir. Bu, "Şam stili" motifinin yaşamın bolluğunu temsil etmenin bir yolu olduğunu düşündürebilir
Osmanlı İmparatorluğu'nun Gücü: "Şam stili" motifi ilk olarak Osmanlı İmparatorluğu'nun yükseliş döneminde geliştirildi. Bu, "Şam stili" motifinin Osmanlı İmparatorluğu'nun gücünü temsil etmenin bir yolu olduğunu düşündürebilir.
"Şam stili" motifi, İznik çini süslemesinin güzel ve kendine özgü bir türüdür. Türkiye'nin zengin tarihi ve kültürünün bir hatırlatıcısıdır ve günümüzde popüler olmaya devam etmektedir.
Şam işi, 16. yüzyılın ortalarında İznik’te üretilen bir grup seramik kaba verilen ad.Son araştırmalar bu kapların Şam’da değil, İznik’te üretildiğini ve İznik çini sanatının en yetkin örneklerini oluşturan gruplardan biri olduğunu ortaya koymuştur.
Bugün üstlerindeki bezeme örgelerden ötürü “narlı-enginarlı” adıyla da anılan bu seramiklerin en dikkati çeken özelliği.
İznik çinilerinde 15. yüzyıl sonu ile 16. yüzyıl başlarında görülen mavi, beyaz ve turkuvaz gibi renklere önce adaçayı yeşilinin, ardından da patlıcan moru ile (dış çizgilerde) siyahın eklenmiş olmasıdır.
Şam işi örneklerde önceki dönemlerin sıkışık kompozisyon anlayışından uzaklaşıldığı ve motiflerde tutumlu davranıldığı da izlenir.
Nar ya da enginarı anımsatan, üstü pula benzeyen örgelerle kaplı iri bitkiler, çoğu kez beyaz bırakılmış zemin üstünde sıkışık olmayan, serbest bir düzende, bazen simetrik olarak yerleştirilmiştir.
Bezemede bunlardan başka lale, gül ve karanfil gibi çiçeklerin, ağaçların ve saz yapraklarının kullanıldığı da görülür.
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.