Yabancı Misafire Hediye, Çiçek Bahçesi İznik Çini Tabak,
Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.
Desen Bilgisi; Lale Motifi,
İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl
Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür
Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular
Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür
İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür
Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder
Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder
Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.
Desen Bilgisi; Şam tarzı motifinin anlamı,
Şam üslubu" motifi, tabiatın güzelliğini, hayatın bereketini, Osmanlı İmparatorluğu'nun gücünü de içeren bir takım şeyleri temsil eder.
Doğanın güzelliği: "Şam stili" motifi genellikle stilize çiçekler ve doğadan ilham alan diğer motiflerle doludur. Bu, "Şam stili" motifinin doğanın güzelliğini temsil etmenin bir yolu olduğunu düşündürebilir
Yaşam bolluğu: "Şam stili" motifi, genellikle canlı renklerin kullanılmasıyla karakterize edilir. Bu, "Şam stili" motifinin yaşamın bolluğunu temsil etmenin bir yolu olduğunu düşündürebilir
Osmanlı İmparatorluğu'nun Gücü: "Şam stili" motifi ilk olarak Osmanlı İmparatorluğu'nun yükseliş döneminde geliştirildi. Bu, "Şam stili" motifinin Osmanlı İmparatorluğu'nun gücünü temsil etmenin bir yolu olduğunu düşündürebilir.
"Şam stili" motifi, İznik çini süslemesinin güzel ve kendine özgü bir türüdür. Türkiye'nin zengin tarihi ve kültürünün bir hatırlatıcısıdır ve günümüzde popüler olmaya devam etmektedir.
Şam işi, 16. yüzyılın ortalarında İznik’te üretilen bir grup seramik kaba verilen ad.
İlk örnekleri Avrupa’ya 19. yüzyılın sonlarına doğru Şam’dan götürüldüğü için batılı koleksiyoncular tarafından yakıştırılan bu ad, uzun yıllar tartışmasız kabul edilmiştir.
Son araştırmalar bu kapların Şam’da değil, İznik’te üretildiğini ve İznik çini sanatının en yetkin örneklerini oluşturan gruplardan biri olduğunu ortaya koymuştur. Bugün üstlerindeki bezeme örgelerden
ötürü “narlı-enginarlı” adıyla da anılan bu seramiklerin en dikkati çeken özelliği. İznik çinilerinde 15. yüzyıl sonu ile 16. yüzyıl başlarında görülen mavi, beyaz ve turkuvaz gibi renklere önce adaçayı
yeşilinin, ardından da patlıcan moru ile (dış çizgilerde) siyahın eklenmiş olmasıdır. Şam işi örneklerde önceki dönemlerin sıkışık kompozisyon anlayışından uzaklaşıldığı ve motiflerde tutumlu
davranıldığı da izlenir. Nar ya da enginarı anımsatan, üstü pula benzeyen örgelerle kaplı iri bitkiler, çoğu kez beyaz bırakılmış zemin üstünde sıkışık olmayan, serbest bir düzende, bazen simetrik olarak
yerleştirilmiştir. Bezemede bunlardan başka lale, gül ve karanfil gibi çiçeklerin, ağaçların ve saz yapraklarının kullanıldığı da görülür.